top of page
חיפוש

סדנת דרקון - לחפש את הדרקון

עודכן: 5 באוק׳ 2019

סדנת דרקון - לחפש את הדרקון

חלק ב' - אוגוסט 2019



אוקי. מאחורינו למעלה מחצי סדנה ואפשר להתחיל לזהות כיוון ותהליכים.

תהליכים של למידה, חיפוש, התקדמות או מנגד דריכה ונסיגה...


נתחיל בכך שמתחזקת ומתבהרת ההכרה שפורמות החיות של השיטה שלנו אינן בהכרח פורמות יישומיות / אפליקטיביות. במילים אחרות, אין זו רק הדמיה של קרב. זאת לא מטרתן. אמנם ניתן לראות בתנועות מענה למצבי לחימה אולם מטרתן העיקרית הרבה יותר גדולה ורחבה!

למעשה, מטרתן היא הטמעת רוח החיה במתרגל. כל פורמה מבטאת את תמצית התנועות של כל אחת מן החיות. והלימוד אותן מאפשר למתרגל לפתח יכולות וצדדים פנימיים וחיצונים של עוצמה, גמישות, אומץ, וכו'. היכולות מוטמעות במתרגל ומעבות את כישוריו. מאוחר יותר הן תוכלנה להישלף על פי הצורך.


לתיאור תכונות החיות ניתן לראות במאמר הקודם: סדנת דרקון – חלק א'. ראה קישור

סדנת דרקון - חלק א' - יולי 2019 - https://www.wingchunisrael.com/post/סדנת-דרקון-מהו-דרקון


לא נכחיש או נסתיר, מדובר בסדנה לא פשוטה. מאוד מורכבת. החומר הנלמד מסובך וקשה ליישום. אין הרבה תנועות. למעשה כמעט אין תנועות חיצוניות מורכבות. הקושי הוא לעבוד נכון. למצוא את המנגנונים הנסתרים שבגוף ולהפעילם לביצוע. ישנה הכוונה והדגמה אבל בסוף אתה חייב לעשות זאת. לשלוף את זה מקרבך, מהקרביים שלך!

עבורי, במקביל, זו הפכה להיות מעין סדנת טיפול. מול עצמי, מול המורה ומול שאר המתרגלים. איך לומדים נכון? איך עובדים נכון? מה שואלים כדי להתקדם? מה לשאול? התסכול שבעשיה או באי עשיה הופך לאשמה ופקפוק בדרך. לא פשוט!


דוגמא לשאלה, שאלתי על ההבדל של תנועה הנראית זהה ב-2 פורמות שונות, נחש ודרקון. מהו השוני? האם ישנו שוני נוסף מעבר לחיצוני, תצורת הידיים? האם ישנו שינוי בהפעלת הגוף בהתכוננות לחיה ספציפית? מהם השלכות בזמן לחימה? התשובה שקיבלתי התייחסה וחזרה ליסודות השיטה. האם התשובה סיפקה אותי? ממש לא! האתגר שלי עכשיו הוא לנסות למצוא את התשובה שלי בתוכי, ביסודות שרכשתי, בהבנות ובתובנות שעלו ויעלו.


כן ברור לי שישנו קשר בלתי נראה בין האיברים והסנכרון ביניהם הוא סוג של מכפיל / מוביל כוח. אבל לא רק. חיבור ביניהם מוביל לפתיחת ערוץ. בלתי נראה. המאפשר מסלולי עוצמה בכיוונים מועדפים. מדובר על חיפושים עמוקים. להיות קשוב לגוף ברמה גבוהה מאוד. מעבר לרגיל. לתת לתהליכים בגוף לקרות. לא לחשוב. לא לנתח. לצפות. לאפשר לגוף לבצע את הפעולה ולא להפריע לו.


נקודות עניין:

  • חיצונית- פנימית - חיצונית, הידיים נפתחות ונסגרות. פנימית, הפעלת הידיים ללא שרירים. הידיים נפתחות מעצמן. נסגרות מעצמן. אותה הפעולה רק עם הפעלה בלתי נראית של הגוף. מחפשים את ההפעלה. התחושה של ההפעלה.

  • בדיקה – גיוס הפעלה מאברים תומכים. ראש למטה ידיים למטה, ראש למעלה – ידיים למעלה. הרבה נדנודי ראש, סיבובי כפות ידיים. התרכזות כדרך להגיע למקומות הנסתרים של הגוף.

  • הכוונה - כיוון היד מוביל את הצורה ואת הגוף. הכוונת היד מפעילה את שאר הגוף!

  • תוצאה - החסימה מגיעה עם לפיתה. בעצם כל תנועת דרקון טומנת בתוכה אחיזה אימתנית, נעיצת ציפורנים כמו טפרי הדרקון.

  • אפשרויות - אצל דרקון יש הרבה אפשרויות לבריחים, נעילות, ריתוקים והטלות כתוצאה ממכה, אחיזה ולפיתת הדרקון. לעיתים, כל השלושה בתנועה אחת!


ממשיכים לבדוק ולחקור...

המשך יבוא...


סדנת דרקון נערכת במסגרת ההתאחדות קונג פו וין צ'ון בישראל בהדרכת מאסטר איגור זקשנסקי.

108 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page