top of page
חיפוש

הקשר בין העצמה נשית לוין צ'ון

עודכן: 8 במרץ

מהי העצמה נשית? מה הקשר בין העצמה נשית לוין צ'ון? אלו שאלות שנשאלות כל השנה אך צפות בעיקר לקראת יום האישה.


העצמה נשית בשבילי עוסקת במימוש והגשמת הפוטנציאל האישי נשי ממקום עוצמתי, שלוו (שלווה) שלא מפחד ולא מתנצל.

אלה הם בדיוק הדברים בהם עוסק הוין צ'ון. הוין צ'ון הינה אמנות לחימה שפותחה ע"י אישה ומאפשרת לממש ולגלות בתוכך כוח פנימי ויכולות מדהימות ממקום שלוו ועוצמתי. העצמה נשית!

למעשה, הרבה לפני שהמציאו את המושג הזה, מאסטרית באמנות לחימה בשם נאג מוי (Ng Mui) פיתחה את הוין צ'ון כאמנות לחימה רכה אך יעילה. באמנות לחימה מדהימה זו אין יתרון לממדים הפיזיים (גודל וכוח), לאגרסיביות וכוחנות אלא לעקרונות התאימים לכולם ולנשים בפרט. הוין צ'ון מצטיין באפשרות להפוך ולהכשיר תוך זמן קצר אנשים חסרי ניסיון וידע ללוחמים עוצמתיים ומיומנים במיוחד. הלימוד מעניק כלים אפקטיביים במיוחד וידע רב במיומנות הגוף והנפש כאחד.


אני מזמין אתכן להצטרף אלי למסע מאתגר בדרך להעצמה האישית שלכן – קונג פו וין צ'ון. זו הזדמנות לשיפור, מימוש והגשמת הפוטנציאל שלך, תוך התבוננות פנימית בשילוב עם יכולת הגנה עצמית עוצמתית במיוחד. מתאים למתחילים/ות ומתקדמים/ות כאחד/ת.

אגב, סיפורו של ייסודו של הוין צ'ון הוא סיפור מקסים. במקור, הוין צ'ון פותח במנזר השאולין במאה ה-17 ע"י צוות המאסטרים בראשות נזירת שאולין, מאסטרית באמנות לחימה, כאמור, נאג מוי (Ng Mui), שהתמחתה בסגנון אגרוף-פרח השזיף (נקרא כך על שום מוטות עצי שזיף הנעוצות בקרקע תרגילי שעל ראשם נהגו הלוחמים להתאמן לשם פיתוח שיווי המשקל והיכולת האקרובטית). הוין צ'ון פותח כאמנות לחימה חדשה ויעילה שתאפשר הכשרה של לוחמים רבים בזמן קצר, ותחליף את אמנות הלחימה שהייתה נהוגה במנזר, שחייבה תקופת אימונים ארוכה (כעשרים שנה כל פי המסורת בעל-פה). שיטה שתהיה עדיפה על השיטה הקיימת ותכיל עבודה פנימית וחיצונית כאחד המאפשרת השגת תוצאות גבוהות בצורה מהירה ואפקטיבית במיוחד. עם פלישת המנצ'ורים נמלטה נאג מוי מהמנזר ובמסעותיה המשיכה בפיתוח ושיכלול השיטה החדשה, שם גם הכירה את יים וין צ'ון שהפכה לתלמידה הראשונה לסגנון החדש שלה ולימים ראש הסגנון.

על פי המסופר, יִם וינג צ'אן ("האביב היפה" בסינית) ואביה סבלו אז מנחת זרועו של ראש כנופיה מקומי, שניסה לאלץ את הנערה להינשא לו. נאג מוי, שביקשה לעזור להם, הבטיחה כי תוך שנה תוכל להכשיר את ים וינג צ'אן כלוחמת שתוכל להביס את ראש הכנופיה, שהתמחה בסגנון הקונג-פו "טופר-הנשר".ים וינג צ'אן, אכן הצליחה לנצח באותו קרב, ולאחר מכן המשיכה בפיתוח האמנות ובייעולה. היא נישאה לשחקן התיאטרון הנודד לִיאוֹנג בּוּק צַ'או אשר הפך לתלמידה וביחד הם הפכו לראשי השיטה ומפיציה.


ישנו סרט סיני מקסים המספר את סיפורה של וין צ'ון: https://www.youtube.com/watch?v=ENK_TKLikQg קטע נבחר מהסרט בו מתאמנות המורה ותלמידתה: https://www.youtube.com/watch?v=p0AsWdYYG4M&t=29s תמונות המצורפות נלקחו מגוגל. חלקן צילומים מהסרט. כל הזכויות שמורות.


78 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page