top of page
חיפוש

האם קונג פו וין צ'ון מתאים לילדים?

עודכן: 8 במרץ


בכל פעם שאני נשאל האם קונג פו וין צ'ון מתאים גם לילדים? התשובה שלי היא שקונג פו וין צ'ון מתאים לכל גיל כולל ילדים!



האם קונג פו וין צ'ון מתאים גם לילדים? בוודאי! כולם אוהבים קונג פו! אפילו עשו על זה סרט! https://youtu.be/v15NuACMuEs

וברצינות, האם קונג פו וין צ'ון מתאים לילדים? התשובה לא מובנת מאליה משום שקיימים באמנות מרכיבים יסודיים הדורשים התעמקות ועבודה פנימית לא קלה, אלמנטים שמטבע הדברים פחות נגישים ומעניינים ילדים.

למרות זאת, התשובה שלי היא שקונג פו וין צ'ון מתאים לכל גיל. כל גיל יכול לבצע את האמנות באופן המותאם לגילו. ילדים מתמקדים בעיקר באלמנטים חיצונים הקשורים תנועה של הגוף, של האיברים השונים. בגילאים האלה אנחנו בודקים ומפתחים יכולות גופניות, כושר, קורדינציה, שיווי משקל, מוטוריקה גסה ועדינה, הקשבה והתבוננות בסביבה, ויסות ופיתוח עוצמה. דרכם אנחנו יכולים לגעת ולהעצים גם ערכים ועבודה פנימית. קונג פו מעצים ומפתח הערכה עצמית וביטחון עצמי גבוה.


בנוסף, בגילאים הצעירים אנו נרבה להשתמש במשחקים כאמצעי להעברת האמנות. אנחנו נשלב משחקים קבוצתיים שמפתחים עבודת צוות, ראיה מרחבית וסביבתית, מיומנויות חברתיות ואישיות ודרכם נלמד גם לתרגל ולהתאמן. למעשה, אנחנו מחפשים את המשחק באמנות בכל גיל!

קונג פו וין צ'ון מאפשר גם עבודה רב גילאית, כלומר, שילוב בין גילאים. נוער יכול לעבוד עם בוגרים, עם קשישים ובוודאי עם ילדים.

יחד עם זאת, לכל גיל יש הדגשים והפעלות מעט שונות. ישנה חשיבות בהתאמת אופי האימון לגיל המתאמן. לדוגמא, אצל בוגרים תהיה הדגשה על עבודה פנימית והקשבה פנימית, לעומת אצל ילדים שההדגשה תהיה יותר על אלמנטים חיצונים ופחות מורכבים. על כן, אנו נשאף להתאים את גיל המתאמן לקבוצה הנכונה לו במידת האפשר.

68 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page